Maaltijden hotels grootste bron van ergernis

Nederlandse toeristen ergeren zich op vakantie het meest aan het eten en drinken in het hotel. Veel gehoorde klachten zijn dat het eten koud is, te eenzijdig of in het geheel niet lekker. Dit blijkt uit onderzoek van de vakantiebeoordelingen op Zoover.nl. Andere factoren die de vakantie bederven zijn een slechte service van het personeel of het toegewezen krijgen van een oude of vieze hotelkamer.
De beoordelingen van hotels op Zoover wijzen uit dat Nederlanders regelmatig aanmerkingen hebben op hun accommodatie. Zestien procent van de klachten heeft betrekking op het eten en drinken bij het hotel. Het blijkt dat de vakantieganger prijst stelt op gevarieerd eten waarop hij of zij niet te lang hoeft te wachten. Eten en drinken blijken met name bij all inclusive hotels erg belangrijk te zijn. Deze vakanties zijn erg in opkomst bij de Nederlandse vakantieganger. Twaalf procent van de klachten gaat over de verkregen service in het hotel. Het personeel zou te arrogant zijn, traag werken of niet bereid zijn te helpen bij problemen. Tien procent van de ergernissen gaat over de staat van de kamers. Deze zijn regelmatig oud en vervallen of worden slecht schoongehouden, aldus de bezoekers van Zoover.

Gesteld op rust
Veel Nederlanders lijken gesteld te zijn op een rustig vakantieverblijf. Dit blijkt uit de klachten over geluidsoverlast rond het hotel. Opvallend is dat ook stankoverlast regelmatig genoemd wordt. Daarnaast dienen de bedden goed te zijn. De Nederlandse toerist ergert zich aan te harde of te kleine bedden. Tenslotte zijn ook de medetoeristen van het hotel vaak een bron van ergernis. Op Zoover zijn veel klachten terug te lezen over het asociale gedrag van andere toeristen. Niet alleen Nederlanders liggen daarbij vaak onder vuur, in Turkije bijvoorbeeld wekt het gedrag van met name Russische vakantiegangers regelmatig irritatie op.
Positief
Overigens blijkt uit het onderzoek van Zoover dat de Nederlander over het algemeen nog altijd positief is over zijn vakantie. Van de 175.000 beoordelingen is vijftig procent voornamelijk positief over de accommodatie of bestemming. Dertig procent is met name negatief en de overige twintig procent heeft zowel positieve als negatieve kritiek.
De volledige lijst
De lijst van ergernissen ziet er als volgt uit:
1 eten en drinken 15,8%
2 personeel/service 12,0%
3 oude en vieze kamers 9,5%
4 geluidsoverlast 7,7%
5 badkamer/sanitair 7,7%
6 zwembad 6,6%
7 kleine kamers 6,1%
8 ligging van het hotel 5,9%
9 bedden 5,9%
10 ontbrekende/kapotte faciliteiten 5,9%
11 mede toeristen 5,7%
12 animatie 3,6%
13 overboeking 2,3%
14 ontvreemding eigendommen 2,0%
15 stankoverlast 1,8%
16 ongedierte 0,9%
Over Zoover.nl
www.Zoover.nl is een onafhankelijke en gratis vakantie website waarop vakantiebestemmingen en accommodaties zoals hotels, appartementen, vakantieparken, en campings worden beoordeeld. Door reizigers, voor reizigers.
Bron:

Plaats een reactie