Holiday Cars scoort beste bij consumentenbond

In de Consumentengids van juni 2007 is een artikel geplaatst over vergelijkend onderzoek naar online autohuur in Europa. De autoverhuurders zijn getest op goedkoopste huurprijs en het aanbieden van de meest complete pakketten. Holiday Cars scoort op beide punten zeer hoog en komt gemiddeld genomen als beste uit het onderzoek.

Holiday Cars biedt de consument een all inclusief huurprijs aan die niet of nauwelijks afwijkt bij het afhalen van de auto. Uit het onderzoek blijkt dat Holiday Cars nummer 1 is op het gebied van all inclusief pakket aanbieder. Dit houdt in dat de consument niet voor dure verrassingen komt te staan bij het afhalen van de auto. Holiday Cars staat op de tweede plaats als het gaat om de goedkoopste autohuuraanbieding. De statistieken geven aan dat de consument bij Holiday Cars 43% kans heeft op de goedkoopste huurprijs en slechts 1% op de hoogste.
Wat niet wordt vermeld in het artikel maar wel genoemd mag worden is dat Holiday Cars naast het standaard pakket een NoRisk Gararantie van Unigarant aanbiedt. De huurder kan met deze NoRisk Garantie zijn eigen risico afkopen. Belangrijk en uniek van deze verzekering is dat alle onderdelen van de auto verzekerd zijn zoals banden, ruiten en de onderkant van de auto.
Over Holiday Cars
Holiday Cars is bemiddelaar in wereldwijde zorgeloze autoverhuur. Als partner van ondermeer Hertz, Europcar, Budget, Alamo, en Dollar Rent a Car, biedt de onderneming een netwerk aan van meer dan 10.000 bestemmingen in 94 landen. Al deze bestemmingen en maatschappijen kunnen op een unieke overzichtelijke manier met elkaar worden vergeleken op prijs, voorwaarden en locaties. Bovendien biedt Holiday Cars een No-Risk Garantie, die eigen risico in geval van schade, diefstal of inbraak uitsluit (onafhankelijk hoe deze schade is ontstaan). Holiday Cars beschikt over eigen kantoren in Nederland, België en Ierland. De huurauto’s van Holiday Cars kunnen via alle gerenommeerde reisbureaus, en online bij meer dan 1000 website partners worden verhuurd.

8 gedachten over “Holiday Cars scoort beste bij consumentenbond”

  1. als ik het goed begrijp, ben ik dus all risk verzekerd wanneer ik de no risk garantie afsluit?
    dus bij een botsing of schade door eigen schuld geen eigen bijdrage?

  2. De NoRisk Gararantie van Unigarant is iets waar de verhuurmaatschappij in het land van verhuur geen boodschap aan heeft. Deze eisen of een borg (soms meer dan 1000 euro) of anders een aanvullende verzekering af te sluiten bij de lokale verhuurder. Bij problemen met de lokale verhuurder hebben wij geen enkele hulp ontvangen van Holiday Cars. goedkoop = duurkoop

  3. Graag wil ik vanuit Holiday Cars International, reageren op de bovenstaande reviews.
    De NoRisk Garantie is een Serviceproduct van Holiday Cars. Als een klant schade, door welke oorzaak dan ook, aan de huurauto heeft zal de verhuurder dit bedrag (met een maximale hoogte van het eigen risico) op de huurder verhalen. De klant claimt vervolgens dit bedrag bij Holiday Cars. Het klopt dat lokale partijen eveneens vergelijkbare verzekeringen “enthousiast” zullen aanbieden ook indien de NoRisk Garantie bij Holiday Cars al is afgesloten…maar u mag deze verzekeringen weigeren want ze zijn nooit verplicht en bij mijn weten lokaal altijd een behoorlijk stuk duurder.
    De borg en het eigen risico worden nog wel eens met elkaar verward. Het zijn ook vaak vergelijkbare bedragen. Een borg dient, wel of geen NoRisk, altijd achtergelaten te worden. Heeft u vragen dan mag u mij natuurlijk altijd mailen.

    s.****@ho*********.com











    .

  4. De theorie van Holiday Cars is ok maar praktijk is dat als u de verzekering niet gaat afnemen bij de lokale verhuurder u verplicht bent een borg achter te laten! Daar wordt je bij het sluiten van een contract bij Holiday Cars niet van op de hoogte gesteld. Omdat we die borg niet konden geven (creditcard had een max van 1000 euro) hadden wij alleen maar een optie om alsnog de dubbele verzekering bij de lokale verhuurder af te sluiten. Ondanks tussenkomst van Holiday Cars dus dubbele kosten…

  5. Holiday Cars, daar zijn wij helemaal niet blij mee. Een auto geboekt bij hen voor een vakantie in de Algarve, hebben ze bij terugkomst een borg van 750 euro afgeschreven terwijl hier geen reden voor was. Nou proberen wij dit geld nog steeds terug te krijgen maar er moet denk ik een advocaat aan te pas komen.

  6. ZEER SLECHTE ERVARING MET HOLIDAY CARS
    auto geboekt voor baskenland. het ging bij de boeking al fout, we hebben 3 keer moeten bellen voor de bevestigingspapieren. steeds werd beloofd dat ze dezelfde dag nog kwamen, maar niemand hield zich aan haar woord. uiteindelijk kregen we de papieren 1 dag voor vertrek.
    speciaal een automaat gehuurd omdat mijn man net met arm uit het gips was. bleek op bestemming dat de geboekte klasse niet aanwezig was (zou volgens de baliemedewerkster nooit aanwezig zijn), maar ook was er geen enkele automaat beschikbaar. gebeld met holiday cars, sta je een half uur in de wacht, maar geen contact mogelijk! ter plekke maar besloten voor een kleinere auto met handschakeling.
    na de vakantie contact gezocht met holiday cars. ze zouden het in behandeling nemen, zou 6 weken duren. na 6 hele weken maar eens gebeld en ik kreeg het volgende antwoord. ze hadden grondig onderzoek gedaan (?!) maar van de meerprijs van 200 euro die wij hadden betaald voor de grote klasse en de automaat kregen wij maar 70 euro terug! er werd geen reden gegeven, ook geen uitleg of conclusie over dat grondige onderzoek.
    dus wij hebben laten weten niet accoord te gaan met de teruggave van slechts 70 euro. daar geeft holiday cars dan geen antwoord op. ik heb na 3 weken gevraagd om een antwoord, zowel per mail als telefonisch, maar geen reactie. en uiteindelijk na ze dagelijks te bellen komt er dan bericht dat we 100 euro terugkrijgen, er verder geen discussie mogelijk is want het dossier is gesloten! nu ben ik het na 3 maanden ook wel zat met holiday cars, dus ik laat het er maar bij. de vertragingstactiek van het bedrijf werkt dus wel. een uiterst klantonvriendelijke houding!
    Zwakke punten:
    slecht boekingtraject
    slechte telefonische bereikbaarheid
    zeer klantonvriendelijk
    zeer slechte klachtenafhandeling
    Aan te bevelen?:NEEN

  7. net 2 weken terug uit de vs, ik heb via holiday cars een auto gehuurd bij alamo van new york manhattan en de auto weer bij alamo op luchthaven van miami ingeleverd. reserveringsbevestiging had ik binnen 5 minuten!! en er was geen enkel probleem bij het ophalen en inleveren van de auto. van vrienden had ik gehoord dat je bij het inleveren op een ander locatie als beginpunt je wel altijd een soort toeslag moest betalen. op de website bij het maken van de reservering kwam ik dit niet tegen maar bij het lezen van de algemene voorwaarden stond netjes en duidelijk vermeld dat er een toeslag gevraagd zou kunnen worden, met de kosten erbij per mijl!
    ik ben tevreden over dit bedrijf en zal zeer zeker mijn volgende huurauto’s ook bij holiday cars boeken.

  8. vorige week een auto gehuurd bij holiday cars voor de luchthaven van alghero, sardinië.
    alles netjes betaald, bevestigd… vouchers ontvangen.
    toen bleek dat ik uit het vliegtuig zal moeten springen om de auto op tijd op te halen. de aangeboden auto staat er tot 20:00 uur, de vlucht komt aan op diezelfde tijd dus ophalen voor 20:30 is onmogelijk.
    netje op de voucher bevestigd: ophalen 20:30 uur, geopend tot 20:00 uur !?!
    op het verzoek dit op te lossen werd gereageerd dat ik dan maar moest bijbetalen of een andere verhuurder moest zoeken. het prijsverschil kwam ondanks de duidelijke zwart op wit fout van holiday cars dan voor mijn rekening…. dit heb ik geweigerd en de hele boeking geannuleerd. nu maar wachten wanneer het geld terugkomt.
    de klantenservice was niet voor commentaar bereikbaar.
    wijze les… rechtstreeks boeken is slimmer en betrouwbaarder. zoek met google de naam van de luchthaven, zoek de bijbehorende verhuurder en boek rechtstreeks!
    Sterke punten:
    bij deze boeking, geen… vroeger toen het bedrijf startte was er nog service, correcte behandeling van vaste klanten
    Zwakke punten:
    onbeikbare klanten service, niet bereid gemaakte fouten op te lossen. klant draait op voor de fouten.
    met een vaste klantenkaart kan niet via de website geboekt worden… goede manier om je vaste klanten te belonen
    Aan te bevelen?:
    nee, gewoon niet doen. een verkeerd gegroeid internet experiment dit. onbetrouwbaar en onbeschoft.

Plaats een reactie