Naar aanleiding van de berichten dat de vliegbelasting voor vluchten naar de Canarische Eilanden en Turkije toch € 11,25 per persoon zullen zijn in plaats van € 45,- komen er vragen van mensen die al een ticket geboekt en betaald hebben inclusief het tarief van 45 euro. Achteraf hebben ze dus € 33,75 teveel betaald en wil men uiteraard dat geld terug hebben.
Volgens dit bericht op het Gran Canaria prikbord zou Transavia daar niet aan doen. Ik rook al een artikel onder de pakkende kop “Transavia besteelt klanten” en zocht contact met Transavia. Na bijna 10 minuten wachten op een betaalnummer van 35 cent per minuut heb ik ze ’s avonds een e-mail gestuurd met daarin de vraag hoe het zit met teveel betaalde vliegbelasting. De volgende dag ben ik netjes teruggebeld door een medewerkster van Transavia met de mededeling dat alle teveel betaalde vliegbelasting netjes terugbetaald wordt aan de klanten die een los ticket geboekt hebben. De luchtvaartmaatschappij doet gelukkig dus gewoon wat men van hen mag verwachten.
Wel jammer dat Transavia niet wat assertiever is en al hun klanten mailt (wellicht gebeurt, maar nog nergens terug gevonden). Op Gran Canaria prikbord wordt nog veelvuldig gesuggereerd en dat kan je direct ophelderen met open communicatie. En dan niet enkel op je eigen website maar juist ook waar de discussie plaats vindt, zoals op dit forum.
Ps: goede weblog houden jullie bij
Ik heb al in januari een ticket betaald en gekregen. Krijg achteraf met de eco tax te maken, en zo ja, aan wie moet ik die belasting betalen, krijg van de reisorganisatie een rekening?