De Sundio Group neemt per direct reisorganisatie Sudtours over. Met deze overname voegt Sundio een sterk merk toe aan haar portfolio. Voor Sundio is dit, na eerdere overnames van Marysol en TraXs, een belangrijke stap in de retailsector.
De organisatie van Sudtours wordt volledig geïntegreerd binnen de Sundio-organisatie te Rotterdam, maar zal als zelfstandig merk worden voortgezet. De Sudtours reisbureaus alsmede Groups & Incentives maken geen onderdeel uit van de overname. Voor alle reeds gemaakte Sudtours-boekingen heeft de overname geen gevolgen.
Joost Romeijn, directeur Sundio Group, is verheugd om Sudtours aan de Sundio Group toe te voegen: “Sudtours heeft in 27 jaar een sterk marktaandeel opgebouwd, onder andere in Middellandse Zee vliegreizen. Het goede portfolio, agentvriendelijk beleid en een goede service hebben Sudtours een uitstekende reputatie gegeven. We voegen met Sudtours een merk aan ons portfolio toe waar we in Nederland trots op mogen zijn.”
Hans Mosselman, de drijvende kracht achter Sudtours: “Sudtours wordt door de reisagent en de consument enorm gewaardeerd. Maar de concentratie in de reismarkt vraagt om een stap die het merk ook financieel gezond houdt. De Sundio Group kan Sudtours naar een volgende fase brengen, onder andere de sterke distributie en inkoop zullen voor een impuls van de winstgevendheid zorgen.” Mosselman blijft tot 1 november 2008 verantwoordelijk voor de operatie van zomer 2008, welke vanuit de vestiging in Amsterdam zal worden afgerond.
Over Sundio Group
Sundio Group opereert in Nederland, België, Spanje en Duitsland. Het bedrijf is in de reisbranche actief met o.a. de merken Sunweb, Jiba, GOGO en Marysol. Sundio Group boekt jaarlijks ruim 500.000 passagiers en een omzet van ca. € 280 miljoen. Het bedrijf bestaat uit 140 vaste medewerkers. Op de diverse bestemmingen zijn circa 350 reisleiders werkzaam. De merken van Sundio Group zijn aangesloten bij het SGR, de ANVR en zijn lid van de Nederlandse Thuiswinkel-organisatie.