Reisburo de straat op

Het reisburo gaat de straat op om de strijd met de internetsites om vakantieboekingen aan te gaan. Gisteren liepen er dames van lokaal reisburo Travelcompany door de straat en boden bij elke huis persoonlijk een tasje aan met oliebollen, een ballon, een kleurplaat en een kortingskaart. Met die kaart kun je voor korting op je volgende vakantie sparen.
Een ludieke actie waarvan ik me afvraag of het de mensen die inmiddels gewend zijn aan boeken via internet weer het reisburo binnen haalt.

Duidelijk is dat het boekingsseizoen dit weekend echt weer begonnen is voor de zomervakanties van 2009 en dat de reisbureaus de strijd tegen de grote online concurrentie nog niet opgegeven heeft. Wat mij betreft mogen reisbureaus zich meer onderscheiden door kennis in plaats van oliebollen. Het valt mij persoonlijk op dat reisadviseuses steeds meer het internet gebruiken om info op te zoeken en dat is nou net wat de klant inmiddels zelf ook al goed kan…

Plaats een reactie