Het online boeken van een vakantie is eenvoudig en snel. Althans, dat is wat het zou moeten zijn. Dat het in de praktijk anders werkt kun je lezen in dit artikel dat vandaag op Marketingfacts verscheen. Bij Thomas Cook de aanbieding naar Sardinië boeken die op de homepagina van de site staat is zo goed als onmogelijk, want de data die de schrijver probeert te boeken zijn allemaal vol en de site geeft niet aan wanneer er dan wél geboekt kan worden.
Arke maakt het nog bonter, want daar is de pagina niet bereikbaar waarmee ze in google adverteren. Hoe wil je dan vakanties verkopen. Arke.nl … dacht het niet! Dat merkt ook deze auteur op.
D-reizen
In het in het artikel aangehaalde onderzoek van cobrowser, waar uit blijkt dat heel veel reissites niet bieden wat de consument aan klantvriendelijkheid verwacht, wordt ook de site van D-Reizen onder de loep genomen. Zij bevestigen wat ik zelf al eerder ondervonden heb: de site is onduidelijk, niet gebruikvriendelijk en geeft geen antwoord op de vragen die je hebt. Het boeken van een reis naar Cancun duurt hier langer dan de vlucht naar deze droombestemming in Mexico.
Vakantieseizoen
Met het hoogseizoen voor de deur zijn er een hoop gemiste kansen. na jarenlange ervaringen, onderzoeken en opmerkingen van klanten zouden de reissites toch moeten weten hoe je een vakantie aan de man brengt. Het zoeken en boeken van een vakantie naar de zon in Griekenland, Hongarije of Marokko moet niet zo omslachtig zijn als het nu is.
Het online boeken van een vakantie moet toch geen hogere wiskunde zijn maar gewoon in een paar kliks naar de zon moeten leiden?