“Nieuwe hotelbon van twee jonge ondernemers” las ik op Tourpress vanochtend. “De Giveanight hotel cadeaukaart is de enige hotel cadeaukaart die geldig is in meer dan 30.000 hotels wereldwijd, nooit verloopt, geen irritante verplichtingen heeft en zelfs te personaliseren is tot een uniek en persoonlijk cadeau.” staat er in de opening van het bericht. Een bon die geldig is voor 1 overnachting voor 2 personen of zo? Nee, helaas niet. Deze bon is gepersonaliseerd geld dat je kunt gebruiken als (deel)betaling voor een hotelboeking op hun site. De toegevoegde waarde is mij buiten het feit dat je geen geld geeft, maar iets wat gepersonaliseerd is nog niet helemaal duidelijk. De slimmigheid van de ondernemers zit hem vooral in hun eigen zakken vullen, want deze bon is niet meer dan een betaalmiddel dat je alleen kunt gebruiken op hun site. Gegarandeerde commissie voor een hotelboekingssite in ruil voor een bon in leuke verpakking. In tegenstelling tot Booking.com waar je meestal tot de dag van vertrek kosteloos kunt annuleren, kost het annuleren of wijzigen van je reservering hier minimaal 4 euro. Als ontvanger weet je in tegenstelling tot concurrerende bonnen niet of je er daadwerkelijk een overnachting mee kunt maken of dat je bij moet betalen. Dit is niet het beste idee van Nederland, u bent niet door naar de volgende ronde.
* TP *
Beste Patrick,
Met Giveanight maken we ons hard voor een cadeaukaart zonder verplichtingen en addertjes onder het gras.
Wij vonden € 4,- een normale vergoeding voor een annulering of wijziging, maar je hebt gelijk dat dit op veel boekingswebsites gratis is.
Mede door jouw bericht hebben we besloten om de € 4 annuleringskosten te schrappen. Annuleren of wijzigen is vanaf nu gratis.
Bedankt voor de kritiek, dit zorgt ervoor dat wij ons product beter kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
Tobias van Amstel
Giveanight