eind goed, al goed

De afgelopen tijd heb ik het nodige geschreven over de afhandeling door de verzekeraars en de tussenpersoon na een ongeval in Spanje, waarbij we onze auto achter hebben moeten laten. Een aantal zaken verdienden geen schoonheidsprijs en ik voelde me op zijn zachtst uitgedrukt niet prettig over hoe het verliep. Vooral mijn laatste stukje lijkt wat mensen te hebben wakker geschud want een dag later leek er een grote omslag plaatsgevonden te hebben. Tussenpersoon Rabobank Roosendaal-Wouw hield me continu telefonisch op de hoogte en gaf me het gevoel er echt bovenop te zitten. Ze wisten me te melden dat de voorgeschoten kosten voor repatriëring direct overgemaakt zouden worden en dezelfde dag nam de expert ook contact met me op om de verdere schade en diefstal uit de auto af te wikkelen. Het geld van de tickets, taxi en trein stond netjes volgens afspraak binnen enkele dagen op de rekening. Ook de afwikkeling van de auto is diezelfde week geregeld door Europeesche Verzekeringen en de centjes daarvan staan netjes op de rekening, zodat er een nieuwe voiture besteld kon worden.

ASR Verzekeringen
De afhandeling door ASR Verzekeringen, waar de reisverzekering loopt, liep ineens ook uitstekend. De verzekeringsexpert stelde zich vriendelijk en begrijpend op tijdens zijn bezoek en zou er voor zorgen dat het rapport zo snel mogelijk bij ASR terecht zou komen zodat betaling niet te laat op zich zou laten wachten. Bij het bepalen van de schade is men zeer coulant geweest en is er niet gezeurd over afschrijving. Binnen enkele dagen is door de maatschappij inderdaad bevestigd dat het schadebedrag uitgekeerd zou worden en ook deze centen staan inmiddels netjes op onze bankrekening.
Leerproces
Dat er dingen fout gaan en niet lopen zoals ze behoren te gaan is iets wat regelmatig gebeurt in alle branches. Klagen en duidelijk kenbaar maken dat je het als klant niet accepteert is iets wat je hoort te doen. Als je je niet laat horen, weet het bedrijf waar je klant bent ook niet dat hun klanten iets als minder positief ervaren.
Ik heb het gevoel dat mijn artikelen alle partijen op scherp gezet hebben en dat het ook voor hen een leerproces is waar hopelijk andere klanten in de toekomst iets aan hebben. Mijn vertrouwen in Rabobank Roosendaal-Wouw, ASR Verzekeringen en Europeesche Verzekeringen is in ieder geval weer hersteld. Het dossier schadeafhandeling is wat mij betreft gesloten. Het enige waar ik nog op wacht, maar dat zal wel even op zich laten wachten, is de officiële bevestiging van de schuld van de taxichauffeur en de terugstorting van het eigen risico. Ik besef echter dat ondanks de zogenaamde eenheid van de Europese Unie dat een traject is die niet binnen enkele weken of maanden afgerond zal zijn. Die 130 euro vind ik niet zo belangrijk. Ik hoop wel dat de veroorzaker van het ongeluk voor het feit dat hij daarna doorgereden is en een gezin met jonge kinderen gewoon aan hun lot overlaat juridisch aangepakt zal gaan worden. In Nederland wordt je hiervoor ongetwijfeld veroordeeld, maar of het in Spanje ook zo werkt? Ik heb geen idee.

1 gedachte over “eind goed, al goed”

  1. ik zou er niet te zeker van zijn dat je hier in nederland voor zoiets vervolgd word.

Plaats een reactie