Slechte service: Miljoenen boete voor Ryan Air


De beroemde en ondertussen door velen van ons vervloekte aswolk die de luchtvaart wereld al enige tijd in haar greep houdt heeft Ryan Air ondertussen een dikke boete van ruim 3 miljoen Euro opgeleverd.
De Italiaanse toezichthouder op de luchtvaart heeft de maatschappij keihard op de vingers getikt, op de luchthaven van Rome Ciampino strandde door de vulkaan uitbarsting in totaal 178 passagiers. Deze konden fluiten naar eten, een hotelovernachting en vervangende vlucht. Uiteindelijk heeft het Italiaanse rode kruis en de directie van de luchthaven besloten om de gestranden reizigers toch te voorzien van eten en onderdak.
Volgens Michael O’Leary de directeur van de goedkope airline hoeft een maatschappij slechts te kosten te vergoeden tot hoogstens de ticketprijs. Dat die kosten bij Ryan Air niet hoog zijn is een begrip.
Bron: Bild.de

1 gedachte over “Slechte service: Miljoenen boete voor Ryan Air”

  1. Die eikel van Ryanair heeft gemakkelijk praten, maar er is geen enkele offiël afspraak of richtlijn die zegt dat schade slechts vergoed hoeft te worden tot het bedrag die voor een dienst betaald wordt. Stel je voor dat je autodealer je BMW t.w.v. 80 mille op komt halen voor een servicebeurt en de medewerker rijdt je bolide total loss. Geloof nooit dat de BMW-dealer er van af komt met 700 euro te betalen (kosten beurt) in plaats van de auto te vergoeden.

Plaats een reactie