Oostenrijk op een vernieuwende en verfrissende manier beleven is het motto in 2011. Daarom verrast het Oostenrijks Toeristenburo i.s.m Dopper de wandelaars van de Nijmeegse Vierdaagse op 19 juli met een bijzondere verfrissing.
Wandelen en Oostenrijk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Reden genoeg dus om tijdens het grootste wandelevenement in Nederland de wandelaars een verfrissend hart toe te dragen en hen met iets leuks en nuttigs te verrassen. Want in het kader van de zomercampagne „Een frisse kijk op Oostenrijk“ deelt het Oostenrijks Toeristenburo de wandelaars een Oostenrijk Dopper uit. Een herbruikbare waterfles gevuld met fris en verkoelend water en natuurlijk een uitnodiging om in Oostenrijk te komen wandelen. Aan de fles hangt een flessenlabel met verfrissende vakantietips in Oostenrijk. Met deze campagne wil Oostenrijk laten zien dat het land, naast dat het de tradities heeft weten te behouden, ook een zeer moderne kant heeft en zich de afgelopen jaren verrassend heeft ontwikkeld.
De unieke herbruikbare waterfles wordt op de allereerste dag, bij het pluspoint van de KNBLO, aan 2.500 wandelaars uitgedeeld. Zo hebben de wandelaars er ook de overige wandeldagen plezier van. Speciaal voor de samenwerking met het Oostenrijks Toeristenburo is er een unieke Oostenrijk Dopper in het rood geproduceerd ipv de gangbare blauwe kleur.
De Dopper is een initiatief om kraanwater te promoten, plastic afval te voorkomen en om meer mensen toegang te geven tot veilig drinkwater. De Dopper is vooral bekend van ‘het ideale flesje voor kraanwater’ – een duurzaam, handig en mooi flesje dat eindeloos te gebruiken is. Een deel van de opbrengst gaat naar drinkwaterprojecten van Simavi.