Eindelijk investeert Lufthansa in een betere beleving en in comfort. De komende jaren investeert Duitslands grootste luchtvaartmaatschappij 2,5 miljard euro in het upgraden van onder andere: de eerste klasse, de businessclass en de economyclass. In alle klasse aan boord van de Lufthansa-jets worden nodige updates uitgevoerd die het comfort van de passagiers tijdens de vluchten moet verbeteren.
Vooral op de lange afstandsvluchten moet het comfort omhoog. Vorig jaar verloor de Duitse airline namelijk haar Skytrax 5 sterrenstatus. Skytrax is een onafhankelijk onderzoeksbureau die de kwaliteit, van de airlines onderzoekt en jaarlijks met een lijstje komt met de beste airlines en luchthavens. Daarmee is Lufthansa op hetzelfde sterrenniveau aangekomen als KLM en daar zijn de Duitsers helemaal niet blij mee.
Suites als kroonjuweel in de First class
De suites vormen het sluitstuk van de metamorfose, de stoelen zijn breed, en kunnen met een paar eenvoudige handgrepen worden omgebouwd tot een bed. Vanzelfsprekend beschikt de suite over een tv en kan men gebruikmaken van het entertainment systeem. Wie wil kan zijn maaltijden aan boord nuttigen in het kleine restaurant wat in de First class nieuw is.
Hoe duur deze luxe is en wanneer de vliegtuigen worden omgebouwd wil de luchtvaartmaatschappij pas begin volgend jaar bekend maken.
Verbeteringen in de businessclass
Ook de businessclass krijgt een wel verdiende update. De stoelen krijgen een langer lig gedeelte en bij enkele stoelen is het mogelijk een optionele matras te gebruiken waardoor het ligcomfort wordt verhoogd aan boord van de vliegtuigen van Lufthansa.
Zoals gezegd investeert Lufthansa de komende jaren ruim 2,5 miljard euro in de vernieuwing van haar vloot. Dit geld komt trouwens niet uit het Coronafonds. Lufthansa heeft dat geld wat tijdens de corona periode is geleend in de vorm van een reddingspakket van de Duitse staat met rente al terugbetaald.
Ze moeten wel als ze willen concurreren met de maatschappijen uit het Midden-Oosten.